16 Mayıs 2010 Pazar

(The Classification of) Women by C.B.

Dün bu kayıtla uğraşırken ekstra yorgun olduğum için yorumlarımı an itibariyle yapmaktayım. Bakalım Bukowski amca ne demiş.


"Pek çok iyi adam bir kadın tarafından köprü altına düşürülmüştür."
( Düşenler orda kalsın, kalan sağlar bizimdir)


Bir kadın olarak doğmuş olsaydım,kesinlikle orospu olurdum.(Bu da erkeklerin favori lafı heralde, ne meraklılarmış!) Erkek olarak doğduğum için sürekli kadınları arzuladım,ne kadar aşağılardaysan o kadar iyidir.Buna rağmen kadınlar-iyi kadınlar-beni korkuttu çünkü onlar ruhunuzu ele geçirmek isterler sonunda.(neden acaba!) peki o zaman ne kalırdı benden geriye korumak isteyeceğim?( sadete gel...) Açıkçası fahişeleri,düşmüş kadınları arzu ettim,çünkü ölüdür onlar ve serttirler,sizden hiçbir şey istemezler.Çekip gittikleri zaman hiçbir şey kaybetmezsiniz.( İşte bu...) Öte yandan bütün bunaltıcı bedellerine rağmen yumuşak,iyi kadınlara da hasret çektim.(doğaldır tabi) İki türlü de kaybettim.( bu tamamen senin beceriksizliğin) Güçlü bir adam her ikisinden de vazgeçerdi.( antik feylozoflar gibi homoseksüel olurdun böylece) Ben güçlü değildim. Böylece kadınlarla,kadın düşüncesiyle uğraştım durdum." (emin ol onlar da seninle uğraşmışlardır)

Charles Bukowski /Women


Dün Judith Butler konferansında en çok beğendiğim soru en kısa ve en net olan soruydu: Niye birini sevmek bu kadar zor? O yukarda yazanlardan dolayı işte. Ve tabi bunun bir de kadın tarafı var ki salla gitsin.


1 yorum:

Emre Emrah dedi ki...

otobusun arka koltugunda yalnız otururken, acıp da bir iki bolum okuyup kendi kendine gulmek gibisi yoktur bu kitap soz konusuysa. ozellikle de okurken hicbir muzige gerek duyulmasıyı ayrı bir hayran bırakır insanı kendine. gucsuz oldugunu bilmek ve kendini zaafı oldugu varlıklara korkusuzca teslim edebilmek gercekten farklı bir boyutudur cesaretin. tumune bakınca da iyi bir blogun oldugu asikar =)

Yorum Gönder