9 Haziran 2010 Çarşamba

Ağlasam Sesimi Duyar Mısınız?


Hazır tatil moduna geçmişken ve henüz elle tutulur şeyler yapmıyorken sözlüğe geri döneyim bari dedim. Aylak aylak gezinirken aklıma birden Judith Butler geldi. Hakkında neler yazılmış bir girip okuyayım istedim. Sonuç: sadece bir entry! Hayal kırıklığının daniskasını yaşadım o an resmen. Ben ki Judith'in Ankara'ya geleceğini ekşi sözlükten öğrenmiş, bunu okulumdaki akademisyenlere ulaştırmıştım. Uludağın bu durumunu kendime yediremediğimden hemen ekşinin sitesine girip yazar olmak için kaydoldum. Geçen sene yazar kabul etmeyen ekşinin şu sıralar yeni insanlara açık olması sevindirici bir şey.Tabi her sözlük gibi ekşinin de insanları çaylak yaptığı bir dönem var, bu şaşırılacak bir şey değil. Ben de on adet entry'mi girdim ( çaylakken girmeniz gereken entry sayısı on) hızımı alamamış on birinciyi de girecekken bana "tamam orada dur bakalım sen!" uyarısı verildi. İşte bu duruma alışık değildim. Uludağda çaylak olsan da istediğin kadar entry girebiliyordun. Neyse, daha sonra merakla kontrol merkezine girdim, bakalım neler diyorlar, ne zaman yazar olacakmışım diye. İşte karşılaştığım manzara... Direk copy paste'dir:
şu anda çaylak onay listesinde 55591. sıradasınız. bu sıra ilk defa onay bekliyor olmanıza ve 10 entry'yi ne zaman doldurduğunuza göre belirlenmektedir.
Mahvoldum, yıkıldım, bittim gördüğüm zaman şu iki cümleyi. 55591 nedir yahu! Kendimi eski zamanlarda devlet hastahanesinde sıra bekleyen zavallı bir nine gibi hissettim. Benim ömrüm yeter mi ki bu sıranın bittiği günü görmeye! Bu şokun ardından daha okkalı bir bildiri geldi şu şekilde:

girmeniz gereken tüm entry'leri girdiniz. entry'leriniz mümkün olan en kısa sürede incelenecektir. yine de bu yoğunluk dahilinde bu değerlendirme günler, aylar, yıllar sürebilir. yazarlığınız onaylandığı takdirde size bir e-mail gelecek. o e-mail'i saklayın. sonra bu e-mail'i bir inkjet'ten print edip dolunay'da bir mezarlığa batıya bakacak şekilde gömün. üstüne bir bardak su için. pilav yiyin. eğer sadece bir kaç ( tam da hatadan bahsederken birkaç'ı bu şekilde yazıyor olmaları çok ironik tabi!) hatalı entry'nizi bulursak bunlar silinebilir bu takdirde tekrar 10 entry tutacak kadar entry girmek durumunda kalacaksınız. eğer tamamen alakasız bir insan olduğunuza karar verilirse kullanıcınız silinecektir. kullanıcınız silindikten sonra aynı kullanıcı adıyla tekrar tekrar, dilediğiniz kadar, ta ki şahane bir sözlük yazarı olana kadar başvurabilirsiniz.

Elimden hiçbir şey gelmez tabi. Beklemedeyim. Artık bir yıl sonra mı yazar olurum, yoksa hiç olamaz mıyım bilemiyorum ama şu anda uludağa geri dönüp birkaç entry gireceğim kesin...


0 yorum:

Yorum Gönder