23 Haziran 2009 Salı

Marcel Proust



Sözlüğe kayıt olmak şüphesiz geçen yıl verdiğim en doğru kararlardan biri. Kimilerine göre saçma olan bu sanal dünyanın getirileri oldukça fazla aslında. Misal ben sözlüğün yardımıyla daha önce hiç duymadığım bir sürü küfür öğrendim:) Tabi sözlüğün bana tek getirisi bu olmadı. Sağolsun beni hem güldürdü, hem düşündürttü. Zaman zaman yazarların cinsiyetçi yaklaşımları beni kırdı geçirdi. ( Cinsiyetlerini nereden biliyorsun diye sormayın, çok açık ediyolar, gerçi ben de dahilim bunlara :P ) Bir tarafın "ak" dediğine diğeri ne kolay "kara" diyebiliyor, çok şasırtıcı... Kimi, zaman da içimde ne varsa sözlüğe döktüm.
bkz: - sözlük bir derdim var.
- söyle yavrum...
Bugün yine gezinirken " Marcel Proust" adlı Fransız bir yazar için girilen entryleri okudum. Açık konuşmak gerekirse bu adamcağızla ilgili pek bilgim yoktu. Şöyle mini bir araştırma yapınca büyük eksiklik olduğunu farkettim. Zira adamın aşk başta olmak üzere birçok mesele hakkında müthiş önermeleri var. Bakın neler demiş:

-Hesapta olmayan aşılması imkansız engellere çarparız. En güçlü engellerden biri, şüphesiz, sevmeyen bir kadında kendisini seven erkeğe duyduğu, bastırılması imkansız, korkunç tiksintinin yarattığı engeldir.
-Aşk konusunda yanlış seçimden söz etmek hatalıdır, zaten seçim varsa o yanlıştır.
-İki insan ayrılırken şefkatli konuşan taraf aşık olmayan taraftır. ( Bak bu da çok doğru bir tespit işte...)
-Aşık olmayanlar mükemmel bir erkeğin sıradan bir kadın yüzünden niçin ızdırap çektiğini anlayamazlar. ( Bence ömürleri boyunca sürünsün yatandaşlar Marcel amcacığım :P )

Vallahi ben bu adamı tuttum, gidip bir kitabını alacağım hemen, size de tavsiye ederim. Bir de uyuyan güzeller artık siz de katılın sözlük alemine de eğlencemizi bulalım
ps: bilkent kampüs kabul edilmiyor efendim...

4 yorum:

g?lfem dedi ki...

ps bana sanırım:)

bee dedi ki...

taş yerini bulduysa sorun yok...

nnsrn dedi ki...

o bu değil de üçüncü madde!!! gözlemliyoruzz... devam:)

bee dedi ki...

dimi,vallahi de öyle... ama diğer maddeleri de yabana atma bence

Yorum Gönder